A vezetők tudatváltásának, kollégáik szemléletmód váltásának szükségszerűsége.
Egy jó vezető olyan, mint egy jó szülő. Példamutató, tanító, gondoskodó, empatikus, de legfőképp figyelmes azokkal az emberekkel, akik a gondjaira vannak bízva. A régi tekintélyelvű gondolkodásnak, amely a szigorra és büntetésre alapozva kényszerítette ki az emberekből a teljesítményt, az ideje lejárt. Másképp fogalmazva hosszútávon kiégést, fásultságot okoz és fluktuációt eredményez.
Egy jó vezető a legjobb teljesítményt hozza ki az embereiből, de motivációval és lelkesítéssel. Bízik az emberiben, és nem hierarchiában gondolkodik, hanem csapatmunkában. Akiben megbíznak, az megszeretne felelni a megelőlegezett bizalomnak, vagyis önként szeretne megfelelni az elvárásoknak, egyszóval jól teljesít.
Aki nyugodt és jól érzi magát a munkahelyén az kreatív, vannak jó ötletei, segítőkész, együttműködő és jó kollegiális kapcsolatokat tart fent.
De mivel emberek vagyunk, az otthon és munkahely szoros kapcsolatban van, kölcsönhatásban van egymással.
Ha otthon probléma van, az kihat a munkahelyre.
Ha a munkahelyen probléma van, az kihat az otthonra.
Mint köztudott a munkahelyi teljesítményre nagy hatással van a munkavállaló lelki egészsége, a magánéletben történő események sorozata, és a munkahelyen a kollégák közötti kapcsolat minősége.
Jobb esetben a vezetők azok, ha van rá kapacitásuk, hogy a munkavállalóik lelki életével, esetleg problémáival foglalkozzanak. Sok esetben a munkahelyi konfliktusokban a békéltető szerep is rájuk hárul.
Azok a munkavállalók, akik úgy érzik, hogy foglalkozva van velük magánemberként is, ahol meghallgatják őket, és megértik a problémáikat, azok sokkal jobban teljesítenek, motiváltak, és legfőképpen biztonságban érzik magukat.
Minden embernek fontos, hogy figyeljenek rá, hogy meghallgassák és megértsék. Ha van kinek elmondani, kibeszélni a problémákat, a stressz és félelemfaktor már a felére csökkenthető.
Sokan nem mernek megnyílni, a problémákat nem viszik be a munkahelyekre, egyrészt mert nem oda valónak tekintik, más részt nincs olyan személy, akivel megosztanák a legbelsőbb félelmeiket.
Ezért sok minden elfojtásra kerül, a probléma ott kering a fejekben, ezért a munkára koncentrálás is nagyon nehézkes, az illető nincs jelen.
Problémája mindenkinek van, magánélete és munkahelyi élete úgyszintén, a stressz, a rohanás, a pénz, a gyermeknevelés, a kiégés, a monotonitás, a munkahelyi kapcsolatok minden ember életében jelen vannak.
Coachként és mediátorként a vezetők és a kollégáik munkáját szeretném segíteni, ahol a mindennapi problémákon keresztül tudunk egy alap önmegismerés folyamatában részt venni. Ezzel segítve az egyént, hogy kívülről rálásson a saját működésére, a környezetére és a saját belső világára.
Nagyon sok stressz, időgazdálkodás, kommunikációs, vezetés tréning van a piacon, ami nagyon hatékony a termelékenység növelésében.
De a jövőben és már most is érezhető a hatása annak, hogy mennyire nagy szüksége van az EMBERNEK az EMBERSÉGRE, az egyszerűségre, az őszinteségre, a figyelemre, a mélyebb beszélgetésekre, a toleranciára.
Azok a munkavállalók és vezetők, akik azt érzik a munkahelyeken, hogy emberként vannak kezelve és tisztelik a munkájukat, azoknál nagyobb esély van a lojalitásra. Büszkék lesznek a munkahelyükre, szívvel lélekkel fognak oda bejárni, és olyan munkát adnak ki a kezükből, amire ők is büszkék lehetnek minden egyes nap.
Vállalati coaching és mediáció.